Nabór wniosków o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Wnioski o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora będą przyjmowane od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r.

Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora 
w ramach świadczenia udzielanego przez:

  • ośrodek domowego leczenia tlenem
  • lub ośrodek wentylacji domowej

t.j. osoba będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie albo pod opieką poradni lub ośrodka lub zespołu domowego leczenia tlenem.

Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie. Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r. 

Na przykład:
- jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: 
lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
- jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: 
lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł).

Jak często można składać wniosek?
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.

Zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu stanowi podstawę do wypłaty dodatku w ramach wniosku. Wypełnione zaświadczenie powinno zawierać wszystkie dane i być poprawnie podpisane.

Zaświadczenie może być:

  • podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,
    lub
  • opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

Wniosek o dofinansowanie można złożyć elektronicznie w Systemie Obsługi Wsparcia oraz w wersji tradycyjnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łukowie.

Wniosek oraz załączniki są dostępne w zakładce do pobrania.

Rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane
i załączniki.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 501 896 329

 

 



Zdjęcia pochodzą z serwisu www.freepik.com